perjantai 24. tammikuuta 2014

Syy ja seuraus: Syö blinejä ja päädy vankilaan!

Aamulla tuntui aavistuksen järjettömältä lähteä tien päälle, sillä mittarissa oli -27°C. Lähdimme silti, sillä minilomanen on aina paikallaan. Olen menossa huomenna muutamalle blogiaiheiselle kurssille ja sain Kammenpyörittäjän matkaseurakseni. Harrastin moninkertaista majoitusvälppäämistä ja mielenmuutosta ravintolavarausten suhteen. Lopulta Kammenpyörittäjä ehdotti, etten kerro enää muutoksista, vaan vasta kun lähestymme Helsinkiä, kertoisin minne olemme menossa. Fair enough, taas.

Ehdittyämme pääkaupunkiin, kurvasimme ensimmäiseksi Museokadulle Kaffecentraleniin espressolle ja sitten Hella & Herkku-liikkeeseen Annaa moikkaamaan. Olimme keränneet nälkää aamusta asti, sillä olimme menossa Ravintola Lasipalatsiin syömään blinejä. Kyllä kannattikin pantata, sillä söimme aivan ihanat blinit lisukkeineen.

Ennen hotelliin kirjautumista poikkesimme Eiringille tärkeille ostoksille. Majoituksen kanssa muutin mieltäni moneen kertaan, mutta viimeisimmäksi vaihtoehdoksi nousi Hotelli Katajanokka, sillä kukapa ei haluaisi leikisti olla vankilassa? Harmikseni olin tullut varanneeksi huoneen, jossa ei ole kaltereita ikkunassa, mutta kai tämä nyt kelpaa. Kävimme lepotauolla hotellin baarissa (jota emme yleensä koskaan tee) parilla drinkillä odotellessamme illan koittamista ja Ravintola Spisin varaustamme. Sillä Sipuli-blogin postaus ravintolasta nosti odotuksemme korkealle.

1. Kiva kuulla että blinit maistuivat, vähän jännitti kun niin kovasti suosittelin paikkaa ;)

1. Tykkäsimme kovasti ja koko paikka oli miellyttävä, tosin siellä oli aika meluisaa, ladies who lunch jne :D Pidimme itsemme kurissa, emmekä mättäneet blinejä liikaa iltaa ajatellen ja nyt alkaa olla jo nälkäkin taas! Hyvä hyvä!

2. Kiinnostuksella odotamme siis Spis-raporttia!

1. Nyt päässä pyörii niin paljon uusia asioita, että pitää hetki lokeroida ja sortteerata, mutta selostusta tulee, kunhan kerkiän istahtaa ajatuksia järjestämään:)

2. Samaten odotan mielenkiinnolla mitä te paikasta tuumasitte.

3. Näin jo unta viime yönä, mitä kirjoittaisin Spisistä, mutta vielä en ole päässyt oman koneen äärelle. Vähän taisi käydä niin, että otimme liian paljon liian lyhyeen aikaan koettavaksi, mutta kiusaus oli liian suuri, kun "ihmisten ilmoille" päästiin.

3. Muistelen lukeneeni äskettäin, että kalterit olisi poistettu kaikista Katajanokan huoneiden ikkunoista. Harmi jos asiakkaat eivät pääse "nauttimaan" autenttisesta tunnelmasta. On muuten mun toiveissa päästä vielä joskus yöpymään tuolla. Mutta kyllä mäkin ne kalterit haluaisin.:-)

1. Kalterit olis kyllä plussaa, mutta uni maistui ilmankin:)

4. Lasipalatsin blinit on aivan ihania. Käyn siellä joka vuosi niitä nopsimassa. Ja puitteetkin on kivat. :)

5. Taas voi lukea, mitä täällä suunnalla voi tehdä! Herkullisen näköisiä blinejä. Pitää tehdä joku viikonloppu. Pitäisi keksiä hyviä kalattomia lisukkeita blineille. Tänään meillä syödään flank steakia, erikseen tilattu lihamestarilta!

1. Kalattomilla lisukkeilla mennään täälläkin, pahan allergian takia. Meillä on sienisalaattia, hunajaa, voisulaa, smetanaa, suolakurkkua sekä merileväkaviaaria.

Merileväkaviaari on ollut ainakin muissa jutuissa hyväksi havaittu mädin korvike vaikka ei nyt tietenkään ihan sama asia olekkaan.

2. sauvajyvänen meille Lasipalatsia suositteli, kun vinkkejä pyysin eikä ollut huono vinkki ollenkaan!

6. Harmi tuo kaltereiden puuttuminen, olishan siinä ollut fiilistä :D

Mulla on Venäläinen ilta tänään edessä...blinejä, pelmenejä, seljankaa ja vaikka mitä. Blinejä paistan itse ihan ensimmäistä kertaa mutta eiköhän niistä hyviä tule.

1. Tuo merileväkorvikemäti on kokeilematta, kun voi aitoa syödä. Hyvä, että vaihtoehtoja löytyy! Miten blinit onnistuivat? Käyn kurkkaamassa blogiasi, josko siellä olisi kertomusta aiheesta:)